מה זה בטקל

יכול להיות שלא שמעתם על בטקל אך מדובר על אחד מחומרי האיטום הטובים ביותר שיש. הוא יעיל במיוחד כיוון שהוא קל לשימוש והוא פותר את אחת הבעיות הגדולות ביותר של עולם האיטום – אטום גגות משופעים. במאמר זה תקבלו הסבר מלא על כל מה שצריך לדעת על בטקל, כי לנו בנסיב חלבי בע"מ חשוב שהלקוחות שלנו יכירו את כל הפרטים.

מהו בטקל וממה הוא עשוי?

השאלה הראשונה שצריכה לקבל תשובה היא מה הוא בטקל וממה בדיוק הוא מורכב, הרי כל חומר איטום משתייך למשפחה מסוימת כמו למשל משפחת החומרים הביטומניים, משפחת החומרים הפוליאוריטניים, משפחת החומרים האקריליים וכולה. חומר זה הוא למעשה הינו תערובת של מספר חומרים כגון מלא, חול, חומר מעכב התקשות וכולה.
בטקל הוא שילוב של כולם ביחד והמראה שלו נראה מוקצף מאוד, למעשה 60 אחוז מהנפח שלו הם בועות אוויר. פעמים רבות בטקל נראה כמו קצף אחד לאחד ולכן שמו השני הוא בטון מוקצף אם כי התערובת שלו ושל בטון שונה במהותה כמו גם השימוש בו. שם אחר הוא בטון קל, ויכול להיות שתיתקלו בו גם כן.

בטקל


למה בטקל משמש?

אחרי שהבנו מהו בדיוק בטקל לשיפועים וממה הוא עשוי חשוב להבין למה השימוש הזה טוב, כאשר אפשר להבין שמדובר בחומר קל משקל יחסית לחומרים אחרים כמו זפת ואפילו יריעות ביטומניות. יציקת בטקל היא אחת היציקות השימושיות ביותר שיש בעולם הבנייה בכלל יכולת הבידוד המעולה שלו. הוא מבודד בצורה נהדרת באופן תרמי ואפילו אקוסטי, וכמובן שחלחול מים לא מתאפשר דרכו ולכן מעולה לאיטום גגות כולל גגות בטון. יחד עם זאת היציקה שלו יעילה גם לאיטום קירות חיצוניים. השימוש בחומר הנהדר הזה מכיל גם חסרונות כמו למשל היסדקות החומר אחרי זמן ממושך.

כיצד משתמשים בבטקל?

העבודה באמצעות בטקל פשוטה מאוד ביחס לשיטות איטום אחרות. התערובת שלו מוצאת מהמשאית עם מתקן ייעודי כאשר מחובר אליו צינור. החומר דליל מאוד ולכן יש צורך לאחסן אותו בתוך מיכל מתאים כאשר המילוי של היציקה מתבצע דרך אותו צינור באמצעות שפיכה או שאיבה. למרות שנדמה כי פעולה זו מסובכת, דווקא בגלל שהפיזור שלו מתבצע דרך צינור הופכת אותו לקלה מאוד ולכן אפשר להשתמש בו במהירות רבה ובלי סיכונים מיותרים. יחד עם זאת עומד לצדו יתרון משמעותי נוסף והוא חוסר הצורך להשתמש בחום ליישומו כמו ביריעות ביטומניות או בזיפות גגות.

מה היתרונות של הבטקל?

החומר קל מאוד לשימוש וגמיש מאוד לשלל עבודות בנייה, כאשר ניתן להשתמש בו גם על גגות משופעים אשר מהווים את אחת הבעיות הגדולות של עולם האיטום. כמו כן, המחיר הנוח שלו הופך אותו לאטרקטיבי מאוד, יחד עם הניקיון היחסי ביישום שלו בהשוואה לשיטות מלכלכות אחרות שדורשות עבודה נוספת לפני ואחרי יישומן.

תגובות

רשומות פופולריות